16 september 2021

[persbericht] Tickete groeit door voor kassabonloze maatschappij

 In Investeerders, Scale-up, Succesverhalen

Tickete is een bedrijf met een missie: een kassabonloze maatschappij. Dit willen zij creëren met een oplossing die kassabonnen direct digitaal opslaat bij de klant. Na een pitch bij Kaasstad Kapitaal verkregen zij de nodige hulp om hierin door te groeien: kapitaal, advies en een uitbreiding van hun netwerk.

 

Groei door plug & play en dataverrijking

De groei van Tickete zit momenteel in de ontwikkeling van het plug & play-principe, samen met nieuwe oplossingen om data verder te verrijken en processen te automatiseren.  Hierbij kijkt Tickete naar wat de behoefte is van de consument.

Desirée Bos, directeur van Tickete, is blij met de investering en met haar nieuwe aandeelhouders: “In de afgelopen tijd kregen wij vanuit de markt al veel belangstelling. Met deze financiële injectie en de softwarepartnership kunnen we aan alle nieuwe behoefte voldoen. Wij willen alle mogelijkheden vanuit onze technologie ten volste benutten voor iedereen die profiteert van het digitaliseren van kassabonnen.”

Met diverse nationale en internationale winkelketens en kassaleveranciers heeft Tickete een mooi partnernetwerk voor de service. Dankzij een recente investering van ruim een half miljoen euro door vijf nieuwe aandeelhouders uit de ‘Kaasstad Kapitaal’-groep en IT-partner Datiq is de weg voor Tickete vrij voor doorgroei op zowel technisch als marketing- en salesgebied. Desirée Bos vult aan: “De nieuwe aandeelhouders hebben allemaal veel ondernemerservaring en bieden naast kapitaal ook extra kwaliteiten, zoals een groot netwerk en advies.”

 

Wist u dat…?

  • … kassabonnen eigenlijk chemisch afval zijn?
  • … Nederland met Tickete jaarlijks 11.000 bomen laat staan?
  • … er met Tickete 30 miljoen kilo afval kan worden bespaard?
  • … dat duizenden zoekgeraakte garantiebonnen verleden tijd zijn?

 

Niet zomaar kapitaal, maar slim kapitaal

Vijf leden van Kaasstad Kapitaal uit Alkmaar, een investeerdersgroep met circa 50 regionale investeerders, stapten in bij Tickete. Een logische stap, vindt Peter Vonk, investeringsmanager van Kaasstad Kapitaal. “Bij het product van Tickete vraag je je meteen af: ‘waarom was dit er niet al veel eerder?’ Tickete heeft dus uitstekend de latente klantbehoefte aan digitale kassabonnen vertaald naar passende oplossingen. Hier reageert de markt dan ook enthousiast op.”

Datiq, een softwarebedrijf dat de verdere technische ontwikkeling van Tickete voor haar rekening neemt, is soms bereid om mee te investeren in bedrijven met sterk ondernemerschap en vernieuwende oplossingen. Jan Bart Fanoy, CEO van Datiq: “Wij zijn onder de indruk van Desirée, haar drive en het (huidige én toekomstige) concept. Dat was voor ons het allerbelangrijkste om JA te zeggen op de vraag of wij als aandeelhouder wilden toe treden. Daarnaast is de samenwerking met de investeerders van Kaasstad Kapitaal in het investeringsproces erg prettig en constructief geweest. We vormen daardoor een mooi complementair team.”

 

Noot voor de redactie